marca 18, 2018

Niezwykłe pamiątki ze Stanów



Wybierając się w podróż chcemy zawsze chłonąć jak najwięcej, zapamiętywać obrazy, zatrzymywać emocje które nam towarzyszą, przechowywać w pamięci wszystkie przygody. Robimy zdjęcia, zamawiamy lokalne jedzenie i kupujemy pamiątki. Większość miejsc ma swoje charakterystyczne produkty. Gdybym wybierała się w podróż do Indii wiem, że na pewno przywiozłabym mnóstwo przypraw lub kolorowe Sari. Kiedy jednak myślałam o tym co chciałabym kupić w Stanach Zjednoczonych zupełnie nic nie przychodziło mi do głowy... Mimo wszystko znalazłam kilka wyjątkowych pamiątek.
 

Pocztówki


Możecie pomyśleć, że to dość banalna pamiątka, jednak spójrzcie tylko na te pocztówki. Każda z nich to małe dzieło sztuki. Dodatkowo są lekkie i niedrogie więc możemy sobie pozwolić na dokupienie kolejnych nawet kiedy mamy już walizkę wypchaną po brzegi.  Moje ulubione to te w stylu retro.
pocztówki w stylu vintage ze Stanów Zjednoczonych, niezwykłe pamiątki, drewniana pocztówka
 

Mapa

Kiedy byłam w USA pierwszy raz, wszędzie szukałam mapy Stanów, takiej w formie plakatu na ścianę. Niestety nigdzie jej nie znalazłam. W tym roku nawet już nie szukałam i trafiłam przypadkiem na to cudo. Kupiłam ją w Bibliotece Publicznej w NYC za niecałe 5$.

Mapa USA w stylu retro, plakat z mapą na ścianę to naprawdę świetna i niedroga pamiątka z USA

Łapacz Snów

Przywołuje najpiękniejsze wspomnienia z kilkudniowej wyprawy po parkach narodowych i mojej pierwszej wizyty w USA. Zdecydowanie moja ulubiona pamiątka. Został wykonany ręcznie, zapakowany z dołączoną karteczką na temat jego historii.  
  
Dreamcatcher, przywieziony z Arizony w USA, kupiony od Indianki
Made in Arizona

 Naszywki

W USA jest wiele ciekawych muzeów, parków narodowych, parków rozrywki i innych tego typu miejsc i z doświadczenia wiem, że sprzedaje się w nich ogromne ilości gadżetów i pamiątek. Ceny jednak potrafią wprowadzić w osłupienie. Dlatego bardzo dobrą alternatywą będą naszywki, które są naprawdę pięknie wykonane, stosunkowo niedrogie (5-10$) i będą przypominać o niezwykłych miejscach, które odwiedziliście.
Taką naszywkę możemy nakleić na ubranie za pomocą żelazka, została ona kupiona w USA w parku narodowym Adirondack Mountains



Naklejki

Pomysł jest bardzo prosty. Kupujemy bidon na wodę, odwiedzamy dowolne miejsce a na pamiątkę przyklejamy na nim naklejkę z tego właśnie miejsca. W Stanach jest to bardzo popularne i wygląda to naprawdę genialnie! 
Naklejki do umieszczenia na bidonie, do kolekcjonowania, Speculator Nowy York

Gadżety sportowe 

Amerykanie są naprawdę wielkimi fanami sportów. Najpopularniejsze z nich to Football Amerykański oraz Baseball, a uczestniczenie w tym całym meczowym szaleństwie to wielka frajda. Nidy nie rozumiałam tego kolekcjonerskiego wariactwa, kupowania sportowych gadżetów i noszenia koszulek ukochanej drużyny. To doświadczenie jednak coś zmieniło i uważam, że to fajnie mieć pasje i być z tego dumnym.
Piłeczka Basebolowa z logo drużyny New York Yankees, pamiątki baseball

Bilety lotnicze

Nie jest to typowa pamiątka ze Stanów Zjednoczonych, jednak naprawdę niezwykła i oryginalna , no i nie musimy dodatkowo za nią płacić! 
bilet na lot new york - los angeles, pamiątkowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Wonder Bumble , Blogger